טלפון מוסך ראנדן
רח' בעלי המלאכה 2, ירושלים
טיפול רכב תקופתי - טיפולי רכב תקופתיים - מוסך ראנדן
הכנה לטסט - טסט לרכב - מוסך ראנדן
טיפול חורף - הכנה לחורף - טיפולי רכב - מוסך ראנדן
חדשות ומבצעים
במוסך ראנדן מתחייבים למחירים נמוכים, עד 20% פחות ממחירי מוסכי שירות!

טסט לרכב - בדיקה מקדימה והעברת טסט על ידי אנשי המקצוע של ראנדן
180 ש"ח + מע"מ בלבד!

מוסך ראנדן מבצע טיפולים תקופתיים לרכב וכן בדיקות לפני רכישה.
התקשרו וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית עבור הרכב שלכם - 6780790 - 02

15% הנחה לסטודנטים 
על העבודה בטיפול רכב במוסך ראנדן. (ההטבה בהצגת כרטיס סטודנט בתוקף)



גיר DSG סקודה

תיבת ההילוכים DSG (קיצור של Direct-shift gearbox)  הוצגה לראשונה בשנת 2003 על ידי קבוצת פולקסוואגן. גיר DSG הציג יתרונות שונים דוגמת תצרוכת דלק טובה יותר והחלפת הילוכים מהירה ברמה ממנה נהנו רק נהגי מכוניות מירוצים.

תיבת הילוכים, או גיר DSG, הינה תיבה אוטומטית-רובוטית, בעלת מצמד כפול. לתיבה שני מצמדים והיא למעשה מבוססת על שתי תיבות הילוכים ידניות נפרדות, כאשר לכל אחת מצמד משלה. לכל תיבה בין שלושה לארבעה הילוכים, ובסך הכל שישה הילוכים (DSG6) או שבעה הילוכים (DSG7). בנוסף למצב האוטומטי, לגיר DSG  מצב שליטה ידני וכן תכנית לנהיגה ספורטיבית.

כחלק מקבוצת פולקסוואגן, גם ברכבי סקודה הוטמע גיר DSG. בין הדגמים בהם תיבת הילוכים זו ניתן למנות את סקודה פאביה, קודיאק, קארוק, אוקטביה, רפיד (2012), רומסטר, סופרב וכן סקודה יטי.

גיר DSG סקודה

תיבת הילוכים DSG – החלפת הילוכים מהירה

כאמור, אחד היתרונות של תיבת ההילוכים DSG  הוא החלפת הילוכים 'חלקה' ומהירה יותר בהשוואה לתיבות הילוכים אוטומטיות עם מצמד אחד. יתרון זה מושג הודות לעובדה שמדובר למעשה בשתי תיבות – אחת הכוללת את ההילוכים האי-זוגיים, והשניה את הזוגיים. באופן זה, תמיד ישנה תיבה שמחוברת למנוע הרכב באמצעות המצמד שלה. מחשב התיבה המחוברת למנוע משלב מראש את ההילוך הבא בתיבה הלא פעילה, וכך ברגע שצריך להחליף הילוך, נותר למחשב רק לנתק את המצמד של התיבה הפעילה ולחבר את האחר. היות והחלפת ההילוכים אינה מצריכה כוח משמעותי מהמנוע, צריכת הדלק משתפרת גם היא.

תקלות נפוצות בגיר DSG

גיר DSG נחשב אמין, אך כמו בכל רכיב, גם בגיר DSG ייתכנו תקלות, ואחת לתקופה נדרש תיקון או החלפה של המצמדים ושל מערכת ההפעלה של הגיר - יחידת המכטרוניק. בכדי למנוע תקלות, מומלץ לקיים טיפול תחזוקה אחת ל-60 אלף קילומטרים.

בין התקלות הנפוצות בהקשר של גיר DSG  ניתן למנות רעידות בעת נסיעה בפקקים או בזמן שהרכב עומד, העברת הילוכים לא רציפה (בין הילוכים אי-זוגיים בלבד או זוגיים בלבד), רעשים בזמן העברת הילוך, עצירה של הרכב. יש לציין שמרבית תקלות גיר DSG מקורן ביחידת המכטרוניק.

תיקון תקלות גיר DSG

צוות ראנדן, מוסך בירושלים, עברה הכשרה מיוחדת בנושא, וברשות המוסך ציוד ייעודי לבדיקה ולהחלפת מצמדים עבור גיר DSG. למוסך הידע המקצועי, הניסיון וכן ציוד הדיאגנוסטיקה הדרושים לאבחון וטיפול בתקלות גיר DSG באופן מהיר ומדויק. המוסך מוסמך, חבר באיגוד המוסכים ומחזיק בתו תקן 'אמנת השרות' המבטיח שרות אדיב ומקצועי ללא פשרות.

מוסך ראנדן מציע תחת קורת גג אחת מגוון שירותים מקיפים לכל סוגי היצרנים המיובאים לישראל, ביניהם גם תיקון תיבות הילוכים רובוטיות DSG לכל הרכבים מקבוצת פולקסוואגן, ובכלל זאת רכבי סקודה, סיאט ואאודי. כל טיפולי הרכב במוסך נערכים תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף והתאמה מלאה להוראות היצרן. אנו מזמינים אתכם להגיע למוסך ראנדן וליהנות מטיפול מקצועי ברכבכם במחירים הוגנים. לא פעם, עלות הטיפולים במוסך נמוכה עד כדי 20% ממוסכי היבואן.

לתיאום תיקון תקלות גיר DSG סקודה, חייגו 02-6780790, או לחצו - מוסך ראנדן בירושלים