רעידות בהגה בעת הנהיגה – סיבות וטיפול


רעידות הגהאחת מן הסיבות הנפוצות בגינן בעלי רכב רבים מכניסים את הרכב לטיפול מוסך היא רעידות בהגה אותן הם חשים בנהיגה במהירות בינונית ו/או גבוהה. אם הנכם חווים רעידות בהגה, מומלץ לטפל בדבר בהקדם האפשרי, שכן התעלמות עלולה להוביל לנזקים לרכב ולסיכון הנוסעים בו. רעידות של ההגה יכולות לנבוע ממספר סיבות. במקרים מסוימים בעל הרכב יוכל לאתר את מקור הבעיה ולפתור אותה בעצמו, בעוד במקרים אחרים יידרש להכניס את הרכב לבדיקה וטיפול במוסך.

להלן הסיבות הנפוצות לתופעת רעידות בהגה:

1. צמיגים בלתי תקינים – צמיג הינו רכיב בעל בלאי טבעי. חשוב להקפיד על החלפת הצמיגים כאשר ישנה עדות לשחיקה. צמיג אחד או מספר צמיגים בלתי תקינים עלולים להוביל לרעידות. במידה וחישוקי הצמיגים (חישוקי מתכת או מגנזיום) הינם עקומים עקב מכה מהמדרכה, כניסה לבור וכו', לרוב הדבר יוביל לרעידות בהגה.  

2. לחץ אוויר בלתי תקין בצמיגים – חוסר אוויר משמעותי בצמיגים יכול לבוא לידי ביטוי ברעידות הגה. כל בעל רכב יכול לבדוק בתחנת הדלק הקרובה את לחץ האוויר בצמיגים, ולרוב אין מגיעים לאחד המוסכים לצורך כך. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בכל הצמיגים ולוודא שהוא תואם להוראות יצרנית הרכב.

3. חוסר איזון בגלגלים – מצב זה יכול להיגרם כתוצאה מפגיעה חזקה של גלגל הרכב במדרכה, בור בכביש, תאונה וכו'. כאשר קיים חוסר איזון בגלגלים, הנהג יכול לחוש גם שהרכב סוטה הצידה במקום ישר במהלך הנסיעה. הפתרון לבעיה זו היא איזון גלגלים, פעולה שנערכת במוסך.

4. סטייה של זוויות הגלגלים – כאשר זווית הגלגלים ביחס לכביש אינה נכונה, הדבר עלול להתבטא ברעידות הגה. כדי לפתור זאת יש צורך בכיוון פרונט, או בעברית 'מתלה'. במכונים או מוסכים אשר מבצעים טיפול רכב מסוג זה יבדקו את המתלה ומערכת ההיגוי ויבצעו כיוון במידת הצורך.

5. 'חופש' במיסבי גלגלים.

6. בעיה בחיבורים או תקלה מכנית במערכת ההגה.

אם כן, קיימות סיבות רבות שיכולות להוביל לרעידות הגה. במידה ובדקתם את לחץ האוויר בצמיגים ולמרות תקינותו אתם עדיין חשים רעידות, מומלץ להכניס את הרכב לבדיקה במוסך בהקדם האפשרי.

ראנדן, מוסך בירושלים, בעל ניסיון רב בטיפול בבעיית רעידות הגה ומציע בין שירותיו הרבים גם איזון גלגלים וכיוון פרונט. כל הבדיקות וטיפולי הרכב במוסך ראנדן נעשים תוך הקפדה על מקצועיות ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הרכב והתאמה מלאה להוראות היצרן. מוסך ראנדן הינו מוסך מורשה על ידי משרד התחבורה, חבר באיגוד המוסכים ובעל תו תקן 'אמנת השרות' המבטיח שרות אדיב ומקצועי ללא פשרות.

לתיאום טיפול רכב, צרו קשר בטלפון 02-6780790  או לחצו מוסך ירושלים

סגירת תפריט
Call Now Button

קביעת טיפול