טלפון מוסך ראנדן
רח' בעלי המלאכה 2, ירושלים
טיפול רכב תקופתי - טיפולי רכב תקופתיים - מוסך ראנדן
הכנה לטסט - טסט לרכב - מוסך ראנדן
טיפול חורף - הכנה לחורף - טיפולי רכב - מוסך ראנדן
חדשות ומבצעים
במוסך ראנדן מתחייבים למחירים נמוכים, עד 20% פחות ממחירי מוסכי שירות!

טסט לרכב - בדיקה מקדימה והעברת טסט על ידי אנשי המקצוע של ראנדן
180 ש"ח + מע"מ בלבד!

מוסך ראנדן מבצע טיפולים תקופתיים לרכב וכן בדיקות לפני רכישה.
התקשרו וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית עבור הרכב שלכם - 6780790 - 02

15% הנחה לסטודנטים 
על העבודה בטיפול רכב במוסך ראנדן. (ההטבה בהצגת כרטיס סטודנט בתוקף)



נהיגה בחורף

נהיגה בחורףנהיגה בחורף טומנת בחובה סכנות רבות, עקב תנאי מזג האוויר; קור, גשם, רוחות עזות, ערפל, ברד, ולעיתים נדירות יותר בישראל אפילו שלג. בחורף נהגים חווים לא פעם תנאי ראות גרועים ורדת החשיכה כבר בשעות אחה"צ המקודמות מקשה גם היא על ההבחנה בנעשה בכביש ותגובה בזמן.

הנהיגה מסוכנת במיוחד בימי הגשם הראשונים, כאשר הגשם גורם לשכבת הלכלוך והשמן שציפתה את הכביש לצוף, וחלק מן הנהגים עדיין נוטים להמשיך בצורת הנהיגה בה נהגו בחודשי הקיץ. בימים אלו, כמות ההחלקות ותאונות הדרכים עולה במאות אחוזים.

בכדי להקטין את הסיכון שבנהיגה בחורף, יש להכין את הרכב לחורף על ידי ביצוע בדיקת חורף לרכב במוסך, ושינוי אופן הנהיגה בהתאם לעונה.

מוסך ראנדן, מוסך בירושלים, ריכז עבורכם כמה דברים שחשוב לדעת לגבי נהיגה בחורף:

  • סעו לאט ושמרו מרחק – בימי החורף תנאי הראות פחות טובים ומרחק הבלימה והעצירה גדול יותר באופן משמעותי כאשר הכביש רטוב. לכן, מומלץ להקטין את מהירות הנסיעה בכעשרים-שלושים אחוזים בהשוואה לימי הקיץ, ולשמור על מרחק של 3 שניות לפחות מן הרכב שלפניכם.
  • הדלקת אורות – בחודשי החורף מומלץ להדליק אורות גם ביום וגם בלילה, הן בנסיעות בינעירוניות והן בנסיעות בתוך העיר. וודאו שכל יחידות התאורה והפסים הזוהרים נקיים מבוץ ולכלוך, כמו גם השמשות וחלונות הצד של הרכב. כך, תוכלו לראות טוב יותר את כלי הרכב והולכי הרגל בכביש, וגם הם יוכלו להבחין בכם בקלות רבה יותר.
  • הימנעו מעקיפות מיותרות – רצוי להימנע מעקיפות, בעיקר כשהכביש רטוב וחלק וכאשר תנאי הראות לקויים, כמו במקרה של גשם כבד או ערפל.
  • איבוד שליטה על הרכב – מצב זה עלול לקרות עקב האצה מהירה של הרכב, לחיצה חזקה על הבלמים או הסטה חדה של ההגה. לכן, יש להימנע מביצוע פעולות כאלו, בייחוד כאשר הכביש רטוב וישנו סיכון רב יותר להחלקה. בלימה חדה, גם אם לא תביא להחלקה, עלולה להפתיע את הנהג מאחוריכם ולגרום לתאונה, במיוחד כאשר תנאי הראות פחות טובים וטווח העצירה ארוך יותר.
  • בלימות חירום - במידה ואתם נאלצים לבצע עצירת חירום ברכבכם בעת נהיגה על כביש רטוב, וברכבכם מותקנת מערכת ABS, יש ללחוץ על דוושת הבלם בכל הכוח, עד הסוף, ולא להרפות ממנה עד שהרכב עוצר עצירה מוחלטת. אין "לפמפם" על דוושת הבלם כפי שנהוג ברכבים בהם לא מותקנת מערכת זו. מערכת ה-ABS  למעשה מבצעת את הפמפום באופן אוטומטי במהירות אדירה, ומונעת נעילה של הגלגלים. בעת בלימת חירום ברכב בו מערכת ABS חשים רעידות של דוושת הבלם ולעיתים גם רעידות בהגה, ועולים רעשים מהגלגלים, אך כל אלו אינם מעידים על תקלה, ולכן, אין להרפות מן הדוושה. כמו כן, חשוב לדעת כי מערכת ABS  מאפשרת לנהג להסיט את הרכב ולהתחמק ממכשולים בדרך מבלי להרפות מדוושת הבלם.
    במידה ורכבכם מדגם ישן, ולא מותקנת בו מערכת ABS, ונכנסתם למצב החלקה, יש לבצע את פעולת "פמפום" דוושת הבלם, בכדי שהרכב לא יסטה מנתיב הנסיעה.
  • החלקה ואיבוד שליטה על הרכב – סכנת ההחלקה על כביש רטוב היא גבוהה יותר, מכיוון שהחיכוך של הצמיגים עם הכביש נמוך יותר. אחת הנסיבות השכיחות ביותר בהן רכב מאבד אחיזה בכביש היא בעת סיבוב. כניסה לסיבוב כשהרכב במהירות גבוהה מדי וכן האצה או בלימה במהלך הסיבוב יכולים לגרום לרכב לאבד את האחיזה בכביש, במיוחד כאשר הכביש רטוב. הקפידו להאט את מהירות הנסיעה לפני כניסתם לסיבוב ולא במהלכו, ואל תגבירו אותה עד לסיום הסיבוב. השתמשו בבלמים להאטת הרכב לקראת הסיבוב, ולא במערכת ההילוכים, בכדי למנוע נעילה של הגלגלים ואיבוד האחיזה בכביש.
  • שלוליות - במידה ורכבכם נכנס לשלולית, סעו במהירות נמוכה עד יציאתכם ממנה, תוך "פמפום" על דוושת הבלם בעדינות. כך תנקזו את המים שנכנסו למערכת הבלימה ותמנעו איבוד יכולת הבלימה וההיגוי של הרכב.
  • ערפל – בתנאי ערפל, יש להדליק אורות ערפל אשר עוזרים להבחין טוב יותר בנתיב הנסיעה, וגם מסייעים לרכבים מאחוריכם להבחין בכם. כמו כן, כדאי להפעיל את המזגן ואת מפשיר האדים. אין להדליק אורות אלו כאשר אין ערפל, שכן הם יסנוורו את הנהגים האחרים על הכביש.
    כאשר שורר ערפל כבד במיוחד, רצוי שלא לנהוג. במידה ונקלעתם למצב זה תוך כדי נהיגה, יש לעצור את הרכב בצד הדרך, ולצאת ממנו, בכדי למנוע חלילה מצב בו תיפגעו מפגיעת רכב אחר אשר יבחין ברכבכם החונה ברגע האחרון ולא יספיק לבלום.
  • רוחות צד – במידה ונושבות רוחות צד חזקות, הורידו את מהירות הרכב ב-50% לפחות ואחזו בהגה בחוזקה, כאשר ידיכם מונחות עליו בשעות 9:3.
  • רצוי להימנע מהעמסת ציוד רב על גג הרכב, בייחוד בימים בהם נושבות רוחות עזות, שכן הדבר יגביר את השפעת עוצמת רוחות הצד על יציבות הרכב. עדיף להעמיס ציוד בתוך הרכב, אם ניתן, ולחלקו בצד הימני והשמאלי שלו באופן שווה, קרוב ככל הניתן לרצפת הרכב, בכדי להקטין את ההשפעה השלילית של הכובד שנוסף על יציבות הרכב.
  • בדקו את לחץ האוויר של הצמיגים, כולל הצמיד הרזרבי, אחת לשבועיים, שכן לחץ האוויר בצמיגים משפיע באופן משמעותי על התנהגות הרכב ואחיזתו בכביש. כמו כן, וודאו לפני נסיעתכם כי כל פנסי הרכב עובדים בצורה תקינה.