טלפון מוסך ראנדן
רח' בעלי המלאכה 2, ירושלים
טיפול רכב תקופתי - טיפולי רכב תקופתיים - מוסך ראנדן
הכנה לטסט - טסט לרכב - מוסך ראנדן
טיפול חורף - הכנה לחורף - טיפולי רכב - מוסך ראנדן
חדשות ומבצעים
במוסך ראנדן מתחייבים למחירים נמוכים, עד 20% פחות ממחירי מוסכי שירות!

טסט לרכב - בדיקה מקדימה והעברת טסט על ידי אנשי המקצוע של ראנדן
180 ש"ח + מע"מ בלבד!

מוסך ראנדן מבצע טיפולים תקופתיים לרכב וכן בדיקות לפני רכישה.
התקשרו וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית עבור הרכב שלכם - 6780790 - 02

15% הנחה לסטודנטים 
על העבודה בטיפול רכב במוסך ראנדן. (ההטבה בהצגת כרטיס סטודנט בתוקף)



טיפול בתקלות תיבות הילוכים

תקלות תיבת הילוכיםקיימים סוגים שונים של תקלות בתיבות הילוכים, חלקן פשוטות יחסית לתיקון, חלקן חמורות ומורכבות יותר. תקלות בתיבות הילוכים אוטומטיות שונות לעיתים מתקלות בתיבות הילוכים ידניות, וכן ישנן תקלות אופייניות לדגמים ספציפיים, ומצריך ידע ושימוש במכשור שונה.

במידה ונתקלתם בבעיה בתיבת ההילוכים ברכב, חשוב מאד לפנות למוסך מקצועי ומנוסה בתחום תיקון ושיפוץ תיבות הילוכים. וודאו כי המוסך מחזיק מכשור טכנולוגי אשר מאפשר דיאגנוסטיקה ממוחשבת לאיתור תקלות ותיקונן. וודאי תרצו לוודא כי תקבלו הערכה נכונה של התקלה ומחיר הוגן עבור התיקון. כדי למזער את הסיכוי לרמאויות, וודאו כי המוסך חבר באיגוד המוסכים בישראל. מוסך כזה מחויב לאמנת שירות של משרד התחבורה ומפוקח על ידו.

מוסך ראנדן הינו מוסך בירושלים החבר באיגוד המוסכים בישראל ובעל תו תקן 'אמנת השירות' המבטיח שירות אדיב ומקצועי ללא פשרות. עובדי המוסך הינם מומחים בתחומם, והתיקונים הם עם אחריות על הטיפול והחלפים, ובמחירים הוגנים.

חשוב להבין את ההבדל בין תיבות הילוכים שונות, שהרי זהו חלק חשוב בשיקולים בעת רכישת רכב. תפקידה של תיבת ההילוכים היא לשמור על המנוע בתחום סיבובים לדקה אופטימלי, כלומר בצורה היעילה ביותר במהירויות נסיעה שונות. בנוסף, שימוש נכון בתיבת ההילוכים שומרת שהמנוע לא יהרס: במידה והמנוע יגיע לקו האדום של סיבובים לדקה הוא עלול להינזק באופן בלתי הפיך. תיבת הילוכים בעלת מנגנון יעיל ואמין תפעל ללא תקלות לאורך זמן, וכן תבטיח צריכת דלק נמוכה יותר וביצועים טובים יותר.

להלן הסבר על הסוגים השונים של תיבות הילוכים וכן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

תיבת הילוכים ידנית
תיבה זו היא הפשוטה ביותר. החלפת הילוך נעשית על ידי הנהג, באמצעות מוט ההילוכים ודוושת המצמד. היתרון הוא בכך שהיא האמינה ביותר מכל סוגי תיבות ההילוכים. ברוב המקרים, היא גם חסכונית יותר בדלק. בתיבת הילוכים ידנית חמישה או שישה הילוכים, ולנהג שליטה מלאה על העברת ההילוכים.


תיבת הילוכים אוטומטית
בשמה המקצועי – תיבת הילוכים פלנטארית. תיבה הכוללת מנגנון המאפשר לרכב להחליף הילוך באופן עצמאי, ללא צורך בהתערבות מצד הנהג. במקום המצמד קיים בתיבה האוטומטית רכיב הנקרא 'ממיר מומנט' המבצע הפרדה עקיפה בין התיבה לבין המנוע.

היתרון של תיבות הילוכים אוטומטיות הוא בכך שהנהיגה ברכב פשוטה בהרבה מנהיגה ברכב עם תיבת הילוכים ידנית. הנהג אינו צריך להשתמש במצמד (קלאץ') או להעביר הילוכים. עבור הנהג, יתרון זה משמעותי במיוחד בנסיעות עירוניות בכבישים עם עומס תנועה ובעיקר בכבישים משופעים, אז צריך לעיתים קרובות לבצע "זינוק בעלייה".

מן הצד השני, לתיבות הילוכים אוטומטיות מספר חסרונות:
•    העובדה שהמנגנון בתיבות האוטומטית השונות מורכב יותר מבחינה מכנית ועשוי לכלול בקרים אלקטרוניים רבים מביאה לכך שמנגנון זה נוטה יותר להתקלקל. לתיבה ידנית אורך חיים כמעט בלתי מוגבל בנהיגה נכונה. לעומת זאת, תיבת הילוכים אוטומטית תתקשה לעבור את גבול 200 אלף ק"מ, ויש תיבות הילוכים שאף ישבקו חיים בחצי מכמות הנסיעה הזו.
•    מאותה הסיבה, תיקון תיבת הילוכים אוטומטית יקר יותר מאשר תיקון תיבת הילוכים ידנית, וכן מחיר הרכב מלכתחילה גבוה יותר.
•    ברכב בעל מנגנון אוטומטי לנהג פחות שליטה במנוע ובהתנהגות הרכב.  
•    צריכת הדלק של רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית גבוהה יותר (ברוב המקרים, כ-10%-20% יותר מרכב זהה בעל תיבה ידנית). בנוסף, איכות ביצועי הרכב ירודה יותר.
•    התיבות האוטומטיות במרבית הרכבים הקטנים והמשפחתיים מצוידות בארבעה הילוכים בלבד, וגם עובדה זו פוגעת ביעילותן.

כיום מותקנות בדגמי רכבים רבים תיבות אוטומטיות אשר מצוידות במערכות מחשב הלומדות את סגנון הנהיגה, ומתאימות עצמן לנהג. עם זאת, בעוד שתיבות אלו ישיגו צריכת דלק משופרת וביצועים טובים יותר, פעמים רבות אמינותן תהיה פחותה יותר. ניתן לראות זאת לדוגמא בתיבת הילוכים AL4, הקיימת ברכבי פיג'ו, סיטרואן ורנו.

תיבת הילוכים רובוטית
בניסיון לשלב בין יתרונות התיבה הידנית והנוחות שתיבת הילוכים אוטומטית מציעה, פותחו בעשורים האחרונים מספר פתרונות ביניים. בין פתרונות אלו ניתן למצוא את תיבת ההילוכים הרובוטית, אשר הולכת ומגדילה את נפח השוק שלה. בתיבה זו החלפת ההילוך נעשית על ידי המכונית. עם זאת, תיבת ההילוכים בנויה כמו תיבה ידנית לכל דבר.

בניגוד לתיבות הילוכים אוטומטיות, בתיבת הילוכים ידנית־רובוטית אין את חסרון צריכת הדלק הגבוהה והירידה בביצועי הרכב. למעשה, מנגנון זה עשוי אף לספק יעילות גבוהה יותר משל גיר ידני. תיבת הילוכים רובוטית דומה לתיבה אוטומטית מבחינת המשתמש, אך הרכבה הפנימי שונה. חסרון משמעותי של תיבת הילוכים רובוטית הוא שהיא דורשת הסתגלות. נהגים רבים טוענים כי  שחרור הקלאץ' ברוטאלי לעתים, והרכב קופץ ואף נוטה להתדרדר מעט לאחור בעת זינוק בעליה. חסרון נוסף הוא אמינותן השנויה במחלוקת. חברת טויטה התקינה ברכביה מדגם קורולה תיבת הילוכים רובוטית אשר נחלה כשלון בישראל, ובתוך שנה היא הוחלפה בתיבה אוטומטית פשוטה ויעילה.

חברת פולקסווגן הציגה בשנת 2003 את מנגנון DSG של פולקסווגן, תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בעוד שחוויית הנהג ברכב בעל מנגנון DSG זהה לנהיגה עם תיבת הילוכים אוטומטית, מנגנון זה מבוסס על תיבה ידנית בעלת שישה או שבעה הילוכים, והוא משתמש בשני מצמדים המופעלים באופן אלקטרוני על ידי רובוט. מנגנון זה הבטיח החלפת הילוכים מהירה ויעילה, אופי פעולה נעים ונינוח וצריכת דלק נמוכה. תוך זמן קצר חברות רכב רבות אימצו את הרעיון וייצרו תיבות דומות, ביניהן: וולוו , פורד, אלפא רומיאו , אוודי , מיצובישי וכן חברת רנו.

תיבת הילוכים רציפה (CVT)
פועלת כתיבה אוטומטית ללא התערבות הנהג. בעלת מגנון פנימי רציף השונה מהתיבה האוטומטית (הסל"ד קבוע לאורך כל הנסיעה). למעשה, אין בתיבה זו הילוכים, אם כי ברכבים רבים מחולק הכוח למספר תחומי ביניים, עם אפשרות שליטה ידנית לנהג (טיפטרוניק).

תיבת הילוכים רציפה מעניקה לנהג חוויית נסיעה קרובה לזו שברכב עם תיבה אוטומטית. צריכת הדלק טובה ברכב עם תיבה רציפה וזמינות הכוח טובה.

ככל הנראה אנו נמשיך לראות בעתיד הקרוב רכבים עם תיבות הילוכים מכל הסוגים. זאת עקב עלויות ייצור, דרישות ספציפיות של שווקים מקומיים וביקוש מצד לקוחות וספקי חלפים.

אם ברצונכם לקבל אינפורמציה נוספת בכל הקשור לתיקון תיבות הילוכים או קניית רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מוסך ראנדן באמצעות טופס 'צור קשר' או בטלפון 02-6780790.

לקריאה נוספת, לחצו תיקון תיבות הילוכים אוטומטיות, שיפוץ והחלפה