מערכת ההיגוי

מערכת היגוי רכבאחת לתקופה אנו עדים לקריאות חוזרות של יצרניות רכב בהן הן יוזמות פנייה לבעלי רכב לגשת למוסכים לביצוע בדיקה, פעולה מונעת או תיקון של מרכיב במערכת ההיגוי של הרכב. לדוגמא, בחודש אוגוסט 2013 נקראו בעלי רכבי סיטרואן מדגם ג'מפי 3 אשר יוצרו בשנת 2012 לגשת למוסך סיטרואן לשם חיזוק מוט הגה. חשוב להבין כי תקלות במערכת ההיגוי של הרכב מסכנות את נהג הרכב ונוסעיו.

תפקידה של מערכת ההיגוי הוא לאפשר לנהג כיוון התקדמות הרכב, שמירה על כיוון ישר, פנייה של הרכב והחזרה למצב ישר לפי הצורך, בנוחות וללא מאמץ, ותוך שמירה על יציבות הרכב ואחיזת כביש טובה. בעוד ההגה של הרכב נשלט על ידי הנהג שאר המרכיבים של מערכת ההיגוי מגיבים לתנועות ההגה. כאשר הנהג מסובב את גלגל ההגה, התנועה הסיבובית שלו מועברת דרך תיבת ההגה ומוטות ההגה לגלגלים הקדמיים, והם מופנים בכיוון הרצוי.

חשוב להבין כי היגוי מדויק שומר על בטיחות הנוסעים ברכב. מערכת היגוי תקינה מאפשרת לנהג לכוון את הרכב לפי הצורך או לשמור על נסיעה ישרה בכל תנאי דרך, גם בדרכים משובשות בהן מופעלים כוחות צדדיים על הגלגלים. על הנהג להיות מסוגל לסובב את גלגל ההגה בקלות יחסית, שכן התנגדות קטנה של גלגל ההגה לסיבוב היא שמאפשרת שינוי מהיר של כיוון הנסיעה. כמו כן, מערכת ההיגוי צריכה לאפשר ביצוע סיבובים חדים, ומניעת החלקה צדדית של גלגלי נהיגה כאשר הדרך מתעקלת.

תקלות במערכת ההיגוי של הרכב

אחזקה לקויה של מערכת ההיגוי מהווה אחת מן הסיבות הנפוצות ביותר לתאונות דרכים. זוהי הסיבה שבדיקה של מערכת ההיגוי מהווה חלק מבדיקת טסט לרכב, אותה מחויב לערוך כל בעל רכב פעם בשנה לשם חידוש רישיון הרכב. חשוב להקפיד לגשת למוסך בהקדם בכל פעם שמופיע חשש לתקלה. בדיקת מערכת היגוי במוסך תגלה האם הרכב תקין או זקוק לטיפול, ותשמור על בטיחותכם בכביש. טיפול במערכת היגוי ברכב עשוי לכלול החלפה של מסרק הגה ותפוחי הגה, משאבות הגה (למניעה של נזילת שמן הגה), וכן כיוון גלגלים ('כיוון פרונט').

להלן מספר סיבות לתקלות נפוצות במערכת ההגה, אשר ברובן מחייבות טיפול מוסך:

  •     שחיקה של חלקים שונים במערכת כגון ממסרת ההגה, חיבורי המוטות, ידיות הסרנים או המיסבים גורמים למהלך סרק רב
        מדי של גלגל ההגה, מה שעלול לגרום לרכב 'לשייט' על הכביש.
  •     בורגי גלגלים או חיבורים רפויים במערכת ההגה, מיסבי גלגלים חופשיים או חישוקי גלגלים שהתעקמו יכולים להתבטא באי
        יציבות של הרכב בעת נסיעה.
  •     כיוון ואיזון גלגלים קדמיים לקוי או ממסרת ההגה לא מכווננת גם הם יכולים להתבטא בחוסר יציבות של המכונית.
  •     ליקוי בסיכת מערכת ההגה או ממסרת ההגה, חישוק או יד סרן עקומים וכן מיסבים שבורים יכולים לגרום לגלגל הגה קשה
        מדי גם הם. הקושי לסובב את גלגל ההגה יורגש במיוחד ברכב בו הגה רגיל ולא הגה כוח.
  •     זרוע מוט קישור עקומה או כיוון גלגלים לקוי יכולים להוביל לשחיקה של אחד הצמיגים הקדמיים מהר יותר מן השני.
  •     חוסר אוויר בצמיגי הרכב או ניפוח לא שווה של הצמיגים יכולים לגרום לרכב "למשוך" לצד אחד במהלך הנסיעה או לגלגל
        הגה קשיח מדי.
מוסך ראנדן, הינו מוסך בירושלים אשר מעניק מגוון של שירותי רכב, ביניהם בדיקה ותיקון של תקלות במערכת הגה, טיפולים תקופתיים, הכנה לטסט ועוד. המוסך, אשר ממוקם באזור התעשייה בתלפיות, הינו בעל תו תקן 'אמנת השירות' המבטיח שירות מקצועי ואדיב. במידה ואתם חוששים כי קיימת תקלה במערכת ההיגוי של הרכב, אנו מזמינים אתכם להזמין בדיקת רכב במוסך בהקדם. לקוחותינו נהנים משירותי בדיקה וטיפול לרכב במחירים נמוכים מאלו הנהוגים במוסכים שירות. השירות כולל איסוף הרכב מבית הלקוח אל המוסך בתלפיות והחזרתו לבית הלקוח או למקום עבודתו בתום העבודה.

לתיאום בדיקה או טיפול רכב, חייגו 02-6780790 או לחצו ראנדן – מוסך בירושלים.
סגירת תפריט
Call Now Button

קביעת טיפול